DEFINITII:
Contractul – include informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare si toate specificatiile din Anexele la Contract.
Autoturismul / Autovehicul – reprezinta vehiculul oferit spre inchiriere impreuna cu toate accesoriile sale.
Tariful de Lista – reprezinta tariful pentru o zi de inchiriere (24 h) corespunzatoare autoturismului inchiriat.
Carburantul – poate consta in benzina sau motorina, in functie de tipul autoturismului inchiriat.
Utilizator – persoana mentionata in Contract, care poate conduce autovehiculul inchiriat de Client.
Partener – persoana juridica care intermediaza inchirierea intre AUTOMAS si Client
SCDW/ SCDW+ – taxa pentru reducerea responsabilitatii in caz de dauna sau furt explicate pe larg la capitolul 4
PREAMBUL: Clauzele contractuale includ informatiile din urmatoarele documente: Contract de Inchiriere, Termeni si Conditii de Inchiriere, Fisa de Predare – Preluare, grila de costuri pentru daune si toate specificatiile din Anexele la Contract.
Conditiile de fata sunt obligatorii si trebuie respectate pentru a putea inchiria un autoturism de la AUTOMAS.
Tarifele contin TVA.
1. OBLIGATIILE AUTOMAS
1.1. Sa transmita Clientului dreptul de folosinta asupra autovehiculului ce constituie obiectul Contractului prin: livrarea autovehiculului, completarea si semnarea fisei de predare-preluare, inmanarea cheilor si a actelor masinii (certificat de inmatriculare, polita de asigurare RCA) in original.
1.2. Sa asigure Clientului asistenta rutiera, pe teritoriul Romaniei, pe toata durata contractului, 24h/24, 7zile/7 in caz de accident sau pana mecanica.
1.3. Sa inlocuiasca autovehiculul (in limita disponibilitatii), in caz de avarie care nu poate fi remediata pe loc, daca dauna nu este din vina Clientului, intr-un interval de 24 ore, in functie de locatia in care s-a constatat defectiunea. In cazul in care dauna este din vina Clientului se va solicita blocarea unei noi garantii pentru livrarea unui nou autoturism.
1.4. In cazul in care AUTOMAS va fi in imposibilitatea de a inlocui Autovehiculul, Clientului i se va restitui partea aferenta costului chiriei calculate proportional cu durata in care autovehiculul nu a putut fi folosit.
1.5. AUTOMAS nu este responsabila de pierderile suportate de catre Client in caz de defectare sau avarie a autovehiculului, cu exceptia cheltuielilor autorizate de AUTOMAS pentru reparatii.
1.6. Din momentul livrarii autovehiculului si pana la reintrarea in posesia acestuia, AUTOMAS este exonerata de raspundere pentru daunele provocate in trafic de autovehiculul inchiriat Clientului, precum si de taxele de drum ori de pod sau amenzi rezultate din ocuparea abuziva a unui loc de parcare, nerespectarea legislatiei rutiere sau a legilor Romaniei.
1.7. Prin eliberarea chitantelor de completare si anulare ale depozitelor preautorizate AUTOMAS se degreveaza de indisponibilitatea sumelor din contul Clientului si recomanda contactarea si prezentarea chitantelor catre banca de la care Clientul detine cardul.
2. OBLIGATIILE CLIENTULUI
Observatie: In conditiile unei rezervari efectuate telefonic, prin e-mail sau prin parteneri, rezervarea poate fi anulata de AUTOMAS, fara a datora nimic Clientului sau intermediarului, in cazul in care Clientul final nu indeplineste cerintele minime obligatorii pentru inchiriere prevazute in contract si publicate pe site-ul AUTOMAS.
2.1. Sa fie posesorul unui permis de conducere national si/sau international valabil (obligatoriu permis international pentru acte emise in tari cu alta scriere decat in alfabetul Latin si pentru cele obtinute prin conducere auto cu volan pe dreapta, Ex.: UK, India, Australia, Japonia). La semnarea Contractului, trebuie prezentate in original permisul de conducere impreuna cu un act de identitate si un card de credit. Utilizarea cardului de credit este obligatorie pentru blocarea depozitului. Nu sunt acceptate carduri pre-pay sau Diners Club.
2.2. Pentru soferii cu experienta intre 0-1 ani se va percepe o taxa dupa cum urmeaza: 300 € pentru clasele A, B, C, D, D2, E, F inclusiv si 500 € pentru clasele F1, G2, G1, G, GP, L, L1, P0, 0, P1, V, V0, V2, V3, X inclusiv. Pentru soferii cu experienta intre 1-3 ani se va percepe o taxa de 100 € pentru clasele A, B, C, D, D2, E, F inclusiv si 300 € pentru clasele F1, G2, G1, G, GP, L, L1, P0, 0, P1, V, V0, V2, V3, X inclusiv. Taxa se aplica per inchiriere, indiferent de durata ei. Daca exista soferi aditionali in aceleasi conditii, cu experienta intre 0-1 ani, respectiv 1-3 ani, taxa se va incasa o singura data.
2.3. In cazul rezervarilor confirmate, AUTOMAS isi rezerva dreptul de anulare a acestora in cazul in care Clientul intarzie ridicarea autoturismului cu peste 3 ore fata de ora stabilita de comun acord, daca Clientul nu anunta in prealabil.
2.4. Sa permita conducerea autovehiculului doar persoanelor autorizate de AUTOMAS si mentionate in Contract, sau reprezentantilor AUTOMAS.
2.5. Taxa pentru soferii suplimentari va fi de 10 €/utilizator. Prin inscrierea in Contract a acestora accepta faptul ca trebuie sa indeplineasca conditiile de inchiriere AUTOMAS.
2.6. Sa nu conduca autovehiculul in afara suprafetelor carosabile, pe drumuri nepavate, neasfaltate, inchise circulatiei publice. In caz contrar, AUTOMAS va incasa valoarea reparatiei, indiferent de tipul garantiei alese de client (inclusiv in cazul taxei SCDW/SCDW+), din garantie sau va debita cardul de debit/credit al clientului prezentat la semnarea contractului, cu notificare in prealabil.
2.7. Sa nu faca si sa nu permita interventii tehnice sau estetice asupra autovehiculului fara consimtamantul scris al AUTOMAS.
2.8. Sa instiinteze AUTOMAS, la solicitarea acesteia, cu privire la locul unde se afla autovehiculul si sa permita examinarea autovehiculului de catre reprezentantii AUTOMAS, in maxim 24 de ore de la cererea acesteia.
2.9. Sa nu foloseasca autovehiculul pentru taximetrie, scoala de soferi, activitati de impingere sau tractare, curse, antrenamente, concursuri, in scopul transportarii unor substante periculoase sau activitati ilegale, care pot deteriora starea Autovehiculului, precum si sa nu ii dea nicio alta destinatie, alta decat pentru transport de persoane in regim de inchiriere. In cazul in care autoturismul inchiriat este pus sub sechestru sau distrus/deteriorat de catre autoritati sau Client, in urma folosirii lui pentru obtinerea unor foloase necuvenite din transportul unor obiecte sau substante interzise, Clientul se afla raspunzator de intreaga contravaloare a autovehiculului.
2.10. Animalele de companie (ex.: caini, pisici) pot fi transportate in autoturismele AUTOMAS numai in cutii (custi, genti) speciale, inchise pe durata calatoriei. In caz contrar, se vor aplica aceleasi conditii mentionate la punctul 3.10.
2.11. Pentru nerespectarea prevederilor privind obligatiile Clientului – prevazute in Capitolul 2 (exceptie punct 2.1 – caz in care AUTOMAS are dreptul de anula unilateral rezervarea fara restituirea sumelor in caz de avans incasat) se incaseaza integral depozitul de garantie (inclusiv in cazul taxelor SCDW).
2.12. Clientul are obligatia de a mentine autoturismul in stare corespunzatore de folosinta pe toata perioada contractuala si de a preda autoturismul in aceeasi stare ca acea de la data luarii in primire. In cazul oricaror daune produse autoturismului pe perioada contractuala, (inclusiv daune cauzate de lovirea animalelor sau daune cu autor necunoscut) clientul are obligatia de a suporta costurile tuturor reparatiilor necesare pentru a readuce autoturismul in starea existenta la data luarii in primire.
3. DESFASURAREA CONTRACTULUI. LIVRAREA, INLOCUIREA SI RESTITUIREA AUTOVEHICULULUI.
3.1. Livrarea si restituirea autovehiculului se vor face la locul, data si ora stabilite de Client impreuna cu AUTOMAS si mentionate in formularul de rezervare si Contract.
3.2. Predarea si preluarea masinii in afara orelor de program (L-V 08:00-18:00; S 08:00-14:00) se poate realiza la cererea clientului. In acest caz se va percepe o taxa suplimentara de 10 € per preluare/predare.
3.3. Restituirea autovehiculului in alt loc decat cel in care a fost livrat se face numai cu acordul AUTOMAS si se va percepe o taxa suplimentara de dislocare, cuprinsa intre 20 € si 250 €. In cazul in care Clientul solicita restituirea autovehiculului intr-o alta locatie ulterior preluarii masinii, va informa AUTOMAS in scris sau sunand la numarul de telefon suport non-stop 0761613548. AUTOMAS va trebui sa isi dea acordul asupra acestei modificari contractuale, iar Clientul va achita taxa suplimentara de dislocare mentionata anterior, taxa care va fi comunicata in scris de catre AUTOMAS, prin SMS sau e-mail. Incasarea taxei se va face la returul autoturismului din garantie, cash sau pe baza cardului de credit/debit prezentat de catre Client la semnarea contractului de inchiriere.
3.4. In cazul in care Clientul lasa masina intr-o alta agentie decat stabilita initial prin contract, fara sa anunte modificarea locatiei de predare i se va incasa o taxa suplimentara de 250 €.
3.5. La restituirea autovehiculului peste ora limita conform contractului, se va percepe un tarif suplimentar de 10 €/ora, agreat prin contract. Daca Clientul intarzie predarea autovehiculului fara a avea acordul AUTOMAS, compania are dreptul sa reintre in posesie pe cheltuiala si riscul Clientului.
3.6. Restituirea este efectiva in momentul semnarii fisei de predare de catre AUTOMAS si Client.
3.7. Pentru autovehicule restituite in afara orelor de program (weekend si/sau nocturna) sau in conditii meteo care impiedica verificarea masinii se prelungeste responsabilitatea Clientului pentru eventuale avarii si respectiv deblocarea garantiilor cu 24 de ore de la returul efectiv al autoturismului.
3.8. Abandonarea de catre Client a autoturismului fara notificarea AUTOMAS in scris sau sunand la numarul de telefon suport non-stop 0761613548, fara a preda cheia unui reprezentant AUTOMAS si fara semnarea bilaterala a fisei de preluare va atrage raspunderea Clientului pentru toate costurile aferente relocarii autoturismului in agentia din care a fost inchiriat, si a altor costuri aferente readucerii autoturismului la starea initiala in cazul in care autoturismul este preluat in alte conditii decat cele in care a fost predat pe baza procesului-verbal. Aceleasi conditii sunt valabile si in cazul in care clientul refuza predarea masinii.
3.9. Clientul are obligatia de a restitui autovehiculul cu aceeasi cantitate de combustibil pe care a avut-o la inceputul perioadei de inchiriere (conform fisei de predare-primire). In caz contrar, in urma notificarii scrise din partea AUTOMAS, Clientul este de acord cu plata unei taxe de alimentare de 10 € si contravaloarea combustibilului lipsa, conform bonului fiscal de alimentare. Nu se acorda credit pentru combustibilul in plus fata de cantitatea initiala furnizata de AUTOMAS.
3.10. La livrarea masinii catre Client, se va specifica stadiul de curatenie al masinii, atat interior cat si exterior, acesta urmand sa semneze procesul-verbal continand aceste mentiuni. In cazul in care la restituire, autovehiculul necesita mai mult decat procedura standard de spalare pentru readucerea la starea anterioara inchirierii, Clientul este de acord cu plata unei taxe de administrare de 50 € la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto, conform facturii care i se va transmite pe e-mail.
3.11. Taxele de parcare pe timpul preluarii-predarii autovehiculului, in alta locatie decat cea propusa de AUTOMAS, precum si parcarea pe toata perioada utilizarii masinii inchiriate de la AUTOMAS revin in totalitate Clientului. Acesta va suporta alaturi de costul parcarii, toate taxele prevazute de legislatia in vigoare, atat pe teritoriul Romaniei cat si in alte state, taxe de drum, taxe de trecere a podurilor, taxe de stationare in aeroporturi sau spatii speciale cu durata limitata, amenzi rezultate de pe urma nerespectarii regulilor de circulatie. In cazul neachitarii celor de mai sus, AUTOMAS va achita amenzile rezultate din neindeplinirea obligatiilor de catre Client. AUTOMAS va factura catre client valoarea efectiva a amenzii plus o taxa de administrare de 50 €/amenda.
3.12. Alimentarea de catre Client a autovehiculului inchiriat de la AUTOMAS, cu alt carburant decat cel indicat de producator (notat in talon si pe fisa de predare-primire) atrage dupa sine obligatia Clientului de a achita o taxa de serviciu in valoare de 50 €, costul transportului cu platforma, costul aferent zilelor de imobilizare in service, costul de reparatie conform devizului de reparatie, precum si realimentarea corespunzatoare (inclusiv Clientilor ce au optat pentru SCDW / SCDW+).
3.13. Inchirierile in afara granitelor Romaniei necesita acordul scris al AUTOMAS si se supun unor conditii speciale. Exista o limita de 400 km/zi (km parcursi atat in tara cat si in afara granitelor) iar pentru depasirea limitei de km se va percepe o taxa de 0,10 €/km. Pentru obtinerea documentelor necesare tranzitului granitelor se va percepe o taxa de 50 € (exceptie: se va percepe o taxa de 100 € pentru Turcia). Tariful aferent inchirierilor cu iesire din tara va fi cu 10 €/zi mai mare decat tarifele de lista.
3.14. Depozitul de garantie pentru iesirea din tara este de minim 1000 € si maxim 5000 €.
3.15. Deplasarea in afara granitelor este permisa doar pe teritoriul Uniunii Europene si a Spatiului Economic European. In cazul in care se va incalca aceasta obligatie, in eventualitatea unei daune sau a unui furt, Clientul va fi responsabil cu toata valoarea masinii.
3.16. In caz de defectiuni si/sau evenimente rutiere, petrecute in afara granitelor tarii, Clientul are obligatia, conform contractului semnat la livrarea masinii, de a restitui masina in interiorul granitelor Romaniei suportand integral costurile.
3.17. AUTOMAS inchiriaza impreuna cu autoturismul o serie de accesorii constand in GPS, scaun copil, lanturi de zapada, router Wi-fi conform urmatoarelor tarife:
• GPS, 5 €/zi;
• Scaun de copil, 3 €/zi;
• Lanturi de zapada, 3 €/zi;
• Router Wi-fi, 5 €/zi.
3.18. In cazul pierderii sau deteriorarii cheilor, a actelor originale sau a accesoriilor auto, in cazul pierderii jetonului de parcare sau pierderii placutelor de inmatriculare de catre Client, AUTOMAS va incasa de la acesta, contravaloarea obiectelor deteriorate/pierdute la pretul din factura de achizitie al fiecarui accesoriu, sau la valoarea amenzii pe care Clientul trebuie sa o achite, la care se adauga o taxa de administrare de 50 €.
3.19. AUTOMAS nu poate fi tinut raspunzator pentru eventualele obiecte uitate in Autovehicul de catre Client si neidentificate la predarea autovehiculului.
3.20. Fumatul in masinile AUTOMAS este strict interzis. In caz de nerespectare, se va incasa o taxa de 50 €, la care se va adauga contravaloarea serviciilor de spalatorie auto.
4. GARANTIA PENTRU DAUNE SI TAXE PENTRU REDUCEREA ACESTEIA
4.1. Autovehiculul are incheiata polita de asigurare RCA, conform legii.
4.2. Clientul opteaza la semnarea Contractului pentru una dintre urmatoarele garantii si taxe pentru reducerea ei: Collision Damage Waiver (CDW), Theft Protection (TP), incluse in tarif, la care se pot adauga Super Collision Damage Waiver (SCDW) sau Super Cover Plus (SCDW +).
4.2.1. Collision Damage Waiver (CDW) reprezinta o fransiza pentru avarii (responsabilitate), numita si Garantie pentru daune, (specificata in Tarifele Publice), care poate varia intre 500 € si 3000 € in functie de clasa autovehiculului specificat in Contractul semnat de parti. Garantia obligatorie se depune la semnarea Contractului, va fi blocata de catre AUTOMAS pe un card de credit si va fi restituita Clientului la returnarea autovehiculului (cu exceptia cazurilor prevazute la punctul 4.4.).
4.2.2. Theft protection (TP) reprezinta o protectie impotriva furtului care are rolul de a limita raspunderea conducatorului auto pentru costurile generate de furtul sau tentativa de furt a autovehiculului inchiriat, in limita garantiei aferente clasei stabilite in contractul de inchiriere. Protectia impotriva furtului nu acopera bunurile personale ale conducatorului auto, aceastea putand fi acoperite potrivit politicilor de calatorie.
4.2.3. Super Collision Damage Waiver (SCDW) reprezinta o taxa de reducere a garantiei mentionate la punctul 4.2.1, a carei tarif zilnic se regaseste in Contractul de Inchiriere. Prin plata taxei SCDW, responsabilitatea Clientului in caz de avarii si/sau furt pentru autoturismul inchiriat, se reduce de la valoarea Garantiei mentionata mai sus, la valoarea de 150 € pentru cl. A –V si 300 € pentru cl. P pentru acoperirea eventualelor costuri suplimentare, exceptiile fiind mentionate in Cap.5 al acestui Contract.
4.2.4. Super Cover Plus (SCDW+) reprezinta o taxa superioara de reducere a garantiei, care elimina in totalitate responsabilitatea Clientului in caz de accident si/sau furt, exceptiile fiind mentionate in Cap.5 al acestui Contract.
4.3. In cazul in care unul dintre utilizatorii mentionati in Contract are varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani, sau peste 70 ani, se percepe garantie dubla. In acest caz, garantia nu va putea fi redusa prin achitarea taxei SCDW sau SCDW+.
4.4. In cazul optarii pentru CDW/SCDW Garantia (fransiza) pentru avarii se factureaza de catre AUTOMAS Clientului in urmatoarele conditii:
a) daune (accidente) cauzate autovehiculului inchiriat, constatate de catre organele abilitate de Politie, ca fiind din vina Clientului sau cu autor necunoscut (include situatia in care autovehiculul este gasit lovit sau vandalizat in parcare);
b) furtul autovehiculului inchiriat;
c) precum si in cazul oricarei alte excluderi din politele de asigurare si a tabelului de daune parte a termenilor si conditiilor.
5. EXCLUDERI DE LA PLATA TAXELOR PENTRU REDUCEREA GARANTIEI
Indiferent de taxa achitata pentru reducerea garantiei pentru care a optat Clientul, el devine responsabil si raspunde de repararea si plata daunelor colaterale in urmatoarele situatii:
• nerespectarea obligatiilor prevazute in Cap 2;
• combustibilul lipsa, in cuantumul 20 € reprezentand taxa de alimentare + bonul fiscal aferent;
• pierderea actelor masini / cheie/ accesorii 150 € (art 3.18);
• deteriorarea habitaclului (murdarire excesiva, patarea scaunelor sau deteriorarea lor);
• deteriorarea/ pierederea optionalelor oferite spre inchiriere (GPS, scaun copil etc.);
• avarierea partii inferioare a autovehiculului (reprezentand elemenetele de sub masina: scut, toba, baia de ulei s.a);
• alimentarea gresita a autovehiculului;
• deteriorarea jantelor sau a anvelopelor;
• deteriorarea partiala sau totala provocata ca urmare a fumatului in interiorul masinii si/sau in timpul aflarii acesteia in apropierea mediilor inflamabile.
6. PLATA SERVICIILOR
6.1. Clientul plateste integral, la semnarea Contractului, inchirierea (masinii si a optionalelor pe care le inchiriaza), taxa pentru reducerea garantiei (daca a optat pentru) si eventualele taxe suplimentare stabilite prin procesul-verbal.
6.2. Facturarea in RON se face la cursul de vanzare al BT din ziua semnarii Contractului.
6.3. Plata inchirierii se poate face cu cardul de credit, de debit (Visa, MasterCard sau American Express) sau in numerar, nefiind acceptate carduri pre-pay, Diners Club.
6.4. Tarifele nu includ: costurile carburantilor, taxele de drum cu exceptia vignetei de drum pentru Romania care este inclusa in tariful de inchiriere, amenzile primite pentru incalcarea regulilor de circulatie pe drumurile publice si a legislatiei nationale in vigoare sau costuri rezultate in urma actiunilor Autoritatilor Locale vis-a-vis de Autovehiculul ce face obiectul acestui Contract, pe durata inchirierii. Plata integrala a acestor sume vor fi in sarcina Clientului.
6.5. Clientul trebuie sa achite totalul obligatiilor financiare ramase, conform Contractului, in momentul predarii autovehiculului, in baza documentului de plata emis de AUTOMAS.
6.6. Orice suma neachitata de Client catre AUTOMAS la finalul Contractului, precum si alte sume ivite ulterior (cost prelungire perioada inchiriere, amenzi, penalitati, taxe, etc.) sau costuri cu reparatii ale autoturismului in urma daunelor produse pe perioada contractuala conform art. 2.11, pot fi incasate de AUTOMAS de pe cartea de credit a Clientului, cu somatie prealabila in scris. Orice valoare incasata in lipsa Clientului, cu acordul acestuia prin semnarea conditiilor prezente, se finalizeaza cu transmiterea din partea AUTOMAS a unui email continand chitantele corespunzatoare incasarii.
6.7. In cazul intarzierii platii, peste termenul stipulat in Contract, se percep penalitati in valoare de 1%, din valoarea sumei datorate, pentru fiecare zi de intarziere.
6.8. In cazul renuntarii unilaterale la contract, din partea Clientului, inainte de perioada contractuala stabilita, nu se va restitui contravaloarea serviciilor. AUTOMAS, ca un gest comercial fata de Clientul sau, va oferi acestuia contravaloarea serviciilor ramase printr-un voucher valabil 12 luni, pe care Clientul il va putea utiliza la inchirierea unui nou autovehicul din reteaua AUTOMAS.
6.9. Garantia prevazuta la art. 4, se restituie la finalul perioadei contractuale, intr-un termen de maxim 30 de zile de la data semnarii fisei de predare de catre AUTOMAS si Client. AUTOMAS nu raspunde pentru intarzierile in restituirea garantiei cauzate de factori externi precum intarzieri ale institutiilor bancare, etc.
7. PROCEDURA IN CAZ DE DAUNE:
7.1. Clientul are obligatia de a anunta imediat AUTOMAS despre orice avarie noua descoperita la autovehiculul inchiriat.
7.2. Daca dauna are autor necunoscut Clientul are obligatia de a obtine, inainte de restituirea masinii, Autorizatia de Reparatie de la Organele de Politie.
7.3. Daca accidentul s-a produs din vina Clientului si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:
7.3.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina;
7.3.2. Proces Verbal + Autorizatie de reparatie obtinute de la Organele de Politie in cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil.
7.4. Daca accidentul nu s-a produs din vina Clientului,si au fost implicate 2 masini acesta are urmatoarele obligatii:
7.4.1. Completarea formularului de constatare amiabila daca cei 2 soferi isi recunosc vina, copie RCA vinovat, copie Certificat Inmatriculare vinovat, copie CI vinovat, copie Permis Conducere vinovat;
7.4.2. In cazul in care cei doi soferi nu se inteleg amiabil vor fi necesare: copie RCA vinovat, Proces Verbal si Autorizatia de reparatie obtinute de la Organele de Politie.
7.5. Daca in accident au fost implicate mai mult de 2 masini sau in urma accidentului au rezultat vatamari corporale Clientul are obligatia sa contacteze Organele de Politie pentru obtinerea Procesului Verbal si a Autorizatiei de Reparatie.
7.6. In cazul unui accident in care a fost lovit un animal clientul are obligatia sa anunte Organele de Politie de indata ce s-a produs accidentul.
7.7. In toate cazurile descrise anterior Clientul are obligatia de a verifica completarea corecta atat a Constatarii Amiabile, cat si a Autorizatiei de Reparatie si Procesului Verbal eliberate de Organele de Politie.
7.8. In caz de nerespectare a procedurii in caz de dauna Clientul este responsabil de intreaga valoare a reparatiilor, costurilor de imobilizare si a costurilor generate de lipsa de folosinta a masinii.
8. PRELUNGIREA, INCETAREA SI REZILIEREA CONTRACTULUI
8.1. Termenii prelungirii, incetarii sau rezilierii anticipate a Contractului nu pot fi stabiliti decat cu acordul AUTOMAS.
8.2. Intentia Clientului de prelungire a Contractului se comunica catre AUTOMAS, cu minimum 24 de ore inaintea expirarii Contractului. Tariful agreat se achita in aceleasi conditii in care a fost incheiat contractul initial, in termen de maximum 24 de ore de la inceperea perioadei de prelungire. Contractul poate fi prelungit prin acordul scris al ambelor parti.
8.3. Contractul inceteaza de drept la sfarsitul perioadei de inchiriere.
8.4. Contractul poate inceta inaintea implinirii termenului prin acordul partilor sau ca efect al rezilierii.
8.5. In cazul in care reziliaza Contractul, AUTOMAS instiinteaza Clientul telefonic, prin fax sau prin posta electronica.
8.6. Atat in cazul incetarii Contractului inainte de termen cat si in cazul rezilierii, Clientul are obligatia de a preda autovehiculul in termen de 12 ore de la momentul rezilierii.
9. DISPOZITII FINALE
9.1. Clientul este pus de drept in intarziere pentru toate obligatiile asumate in Contract si nerespectate ca atare la termene.
9.2. Orice litigiu care decurge din sau in legatura cu acest Acord va fi solutionat mai intai pe cale amiabila si doar in caz de esec, partile se vor adresa instantelor competente din Suceava.
9.3. Pentru orice disputa, prezentul Acord constituie o dovada.
GDPR
ACORD PRIVIND PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Intre AUTOMAS (Design Ideal SRL) și client, fiind în continuare numite în mod individual „Furnizor” sau „Beneficiar”, În cadrul prezentului acord, ambele părți au calitatea de operator. Termenii utilizați în cadrul acordului sunt definiți prin Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European.
Obiectul acordului
Obiectul prezentului acord este reprezentat de stabilirea modului și modalităților în care fiecare Parte va prelucra datele cu caracter personal ale celeilalte Părți.
Fiecare dintre Părți va realiza activitățile de prelucrare a acestor date în conformitate cu prevederile legale în vigoare, aplicabile momentului procesării.
Scopurile și temeiurile juridice ale prelucrării
Părțile vor putea prelucra datele cu caracter personal ale angajaților și/sau altor beneficiari sau reprezentanților desemnați de Părți în conformitate cu prevederile legale aplicabile și:
- În scopul îndeplinirii obligațiilor asumate de către Părți prin Contract;
- În scopul transmiterii de comunicări/înștiințări/notificări angajaţilor şi/sau altor beneficiari desemnaţi de Parți şi/sau reprezentanţilor Părților referitoare la obiectul contractului și scadența la plată a facturilor.
Alte scopuri în care mai pot fi utilizate datele cu caracter personal ale Părților, în situații specifice, sunt următoarele:
- În scopul comunicării cu autoritățile publice, auditori sau instituții cu competențe în realizarea de inspecții și controale asupra activității și activelor Părților, după caz.
- În scopul colectării debitelor/ recuperării debitelor restante, dacă este cazul.
- În scopul soluționării disputelor și litigiilor, punerea în executare a unor hotărâri judecătoreşti, arbitrale, ordine judecătoreşti etc., dacă este cazul.
Temeiul juridic al prelucrării este conform:
- art. 6 alin. 1 lit. b) din GDPR, respectiv „prelucrarea este necesară pentru executarea unui contract la care persoana vizată este parte sau pentru a face demersuri la cererea persoanei vizate înainte de încheierea unui contract”;
- art. 6 alin. 1 lit. c) din GDPR, respectiv „prelucrarea este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale care îi revine operatorului”;
- art. 6 alin. 1 lit. f) din GDPR, respectiv „prelucrarea este necesară în scopul intereselor legitime urmărite de operator sau de o parte terță”.
Categorii de date supuse prelucrării
Datele care urmează a fi prelucrate de către Părți în scopurile menționate sunt urmatoarele: nume, prenume, semnătură, funcție, telefon, adresă de e-mail.
În situații specifice pentru scopurile menționate mai pot fi solicitate și alte date cum ar fi datele din cartea de identitate/ cartea de identitate provizorie/ buletinul de identitate/ pașaportul/ pașaport diplomatic/ permis de ședere temporară în România/ certificat de naștere sau altele.
De asemenea, Furnizorul poate prelucra:
- date de localizare furnizate de către sistemul GPS;
- informații privind închirierea: locația de livrare (închiriere), locația de returnare, durata închirierii;
- informații privind șoferii adiționali, dacă este cazul;
- informațiile conținute în documente sau orice alt material care conține date cu caracter personal pe care le puneți la dispoziție în vederea executării prezentului Contract;
- date cu privire la starea de sănătate (de exemplu, în cazul producerii unui accident);
Valabilitate
Prezentul Acord își produce efectele de la data semnării lui de către Parți și va rămâne în vigoare pe toată perioada în care acestea vor face prelucrări de date cu caracter personal în temeiul Contractului.
Prelucrarea datelor și obligațiile Părților privind conformitatea prelucrării
Părţile se obligă să respecte prevederile aplicabile privind protecţia datelor cu caracter personal, inclusiv prevederile GDPR, ale legislaţiei de punere în aplicare, precum şi deciziile pe care Autoritatea de supraveghere din România (ANSPDCP) le emite periodic în legătură cu acestea, atunci când prelucrează date cu caracter personal în executarea comenzii.
Datele cu caracter personal ale angajaţilor Părților şi/sau ale altor beneficiari desemnaţi de acestea şi/sau reprezentanţilor acestora implicați în prestarea serviciului, vor fi colectate de către Părți în contextul furnizării serviciilor conform comandă/contract.
Părțile vor divulga doar acele date personale pe care sunt autorizate sau pentru care au dreptul, conform prevederilor legale aplicabile şi a contractelor/ comenzilor la care sunt Părți, să le divulge, asigurându-se că există un temei legal adecvat pentru prelucrarea datelor şi asigurând informarea adecvată a persoanelor vizate cu privire la dezvăluirea datelor lor cu caracter personal, conform comandă/contract.
Părţile convin să nu divulge în nicio împrejurare alte date cu caracter personal în legătură cu angajaţii Părților şi/sau alţi beneficiari desemnaţi de acestea şi/sau reprezentanţii acestora decât cele necesare pentru prestarea serviciilor conform comandă/contract.
Fiecare dintre Părți va implementa măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a proteja datele personale ale Beneficiarilor împotriva prelucrării neautorizate sau ilegale și împotriva pierderii, a distrugerii sau a deteriorării accidentale și care oferă un nivel de securitate corespunzător.
Părțile se vor asigura că accesul la datele cu caracter personal ale Beneficiarilor este limitat la personalul implicat în acordarea Serviciilor și/sau persoanele împuternicite în mod special de către fiecare dintre ele.
Părțile vor urmari reducerea volumului de date prelucrate numai la acele date strict necesare fiecărui scop specific de prelucrare.
Părţile sunt responsabile, conform prevederilor privind protecţia datelor cu caracter personal aplicabile, să informeze în mod corespunzător persoanele vizate cu privire la propriile operaţiuni de prelucrare a datelor cu caracter personal, inclusiv cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în baza comenzii.
Securitatea datelor cu caracter personal
Părțile au obligația de a institui și menține în permanență măsuri de securitate tehnice și organizatorice adecvate, pentru a proteja datele cu caracter personal împotriva distrugerii accidentale sau ilegale sau a pierderii accidentale, deteriorării, modificării, dezvăluirii sau accesului neautorizat, în special atunci când Prelucrarea implica transmiterea de date printr-o rețea, precum și împotriva oricăror alte forme ilegale de Prelucrare .
Părțile trebuie să întreprindă măsuri tehnice și organizatorice adecvate, pentru a proteja securitatea oricăror rețele sau servicii de comunicații electronice sau utilizate pentru transferul sau transmiterea Datelor cu Caracter Personal (inclusiv măsuri menite să asigure secretul comunicațiilor și accesul neautorizat la orice computer sau sistem, garantându-se astfel securitatea comuncațiilor).
Legea aplicabila
Prezentul Acord este guvernat de legea română.
Părțile convin să depună toate eforturile pentru a rezolva amiabil orice diferență aparută în legatură cu prezentul Acord. În cazul în care părțile nu reușesc să rezolve pe cale amiabilă asemenea diferențe, acestea vor fi deduse spre soluționare instanțelor de judecată competente.
Răspundere
Fiecare Parte va acţiona ca un operator de date independent pentru propria prelucrare a datelor în legătură cu Contractul şi nici una dintre Părţi nu va accepta vreo răspundere pentru o încălcare de către cealaltă Parte a legislaţiei aplicabile privind protecţia datelor cu caracter personal.
Beneficiarul are obligația sa informeze angajații și/sau beneficiari desemnați de către acesta ca fiind utilizatori ai autovehiculelor care fac obiectul contractului de închiriere, cu privire la prelucrarea datelor lor cu caracter personal de către Furnizor. Pentru mai multe detalii va rugam consultați Politica noastră de Confidențialitate disponibila pe website-ul nostru.
[VARIANTA ALTERNATIVA- Politica de confidentialitate AUTOMAS se regăsește în Anexa nr. 1.- Nota de informare referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal, la prezentul Acord]
Dispoziții finale
Prezentul Acord reprezintă înţelegerea Părţilor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal în legătură cu executarea Contractului şi înlocuieşte orice alte prevederi, alt acord şi înţelegere anterioară, indiferent de formă, încheiate de Părţi în ceea ce priveşte rolurile şi obligaţiile ce revin acestora în legătură cu prelucrarea datelor cu caracter personal pentru executarea Contractului.
Prezentul Acord poate fi completat sau modificat numai in scris, prin acordul de voință al părților.